[O2] Amortyzatory - proszę o porady .

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • j@ri
    Drive
    • 2010
    • 43

    [O2] Amortyzatory - proszę o porady .

    Każde radio obsłuży ci 8 głośników bez problemu skoro masz taką fabryczną instalację. Z nowego radia wtykasz kostki ISO i musi grać.
    Dobre radyjko może być i za 100 zł, ale radyjko to nie wszystko. Jak masz bylejakie głośniki to nawet super radio nie będzie grać dobrze. U siebie mam radio SONY + dwa fabryczne głośniki i działa przyzwoicie za 300 zł już 3 lata mi gra i nie zamierzam go zmieniać. VW Grup daje porządne głośniczki. Radio z bluetooth działa tak że telefonik łączy ci się z radyjkiem i działa jak zestaw głośnomówiący, głos idzie z głośników, trzeba podłączyć mikrofon zazwyczaj w zestawie jest. W droższych modelach wyświetlać będzie kto dzwoni a nawet można odczytać smsy. U szwagra średnio taki zestawik z bluetooth działa.

    p.s Ile chcesz wydać pieniędzy na radyjko ????
  • Octavia2Limited
    Rider
    • 2009
    • 322

    #2
    [O2] Amortyzatory - proszę o porady .

    Witam Serdecznie,


    Po sezonie zimowym planowałem wymienić amorki+springi na Eibach pro-system 30/30 . Niestety moja chwilowa sytuacja finansowa nie pozwala mi na to .

    Moje ori amorki są już ledwo żywe . W związku z tym jestem zmuszony jak najszybciej je wymienić na ori lub jakieś zamienniki. Mam kilka pytań:

    * Jakiej firmy są ori amorki montowane w O2 ?
    * Jakie są różnice między ori amorkami a np. kayabą ?
    Pomijając 50% wyższe ceny ori.




    Jeszcze wczoraj byłem zainteresowany kupnem ori amorków ale
    jak otrzymałem dziś wiadomość z cenami to od razu
    zrezygnowałem. Na pewno przyczyniła się do tego jeszcze
    planowana wymiana zawieszenia na eibacha zapewne w lato.
    Także nie ma sensu wyrzucać za cały komplet prżód i tył ok. 1.313 zł!


    Na allegro znalazłem używany komplet amorków na tył za jedyne 180 zł.
    Są wymontowane z takiego samego autka z 2007r co moje. Przejechane mają ok. 7 tys.km.


    P.S
    Nie chcę już myśleć co będzie jak wymienie 17stki na 18stki z jeszcze niższym profilem opony :roll:
    * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
    * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Octavia2Limited, jakie sa ori to nie wiem, ale ja zmieniałem u siebie na Bilstein B4 i jako "cywilny" zamiennik serii są dużo lepsze od ori. Kpl do OII ok. 700 pln.
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • Octavia2Limited
        Rider
        • 2009
        • 322

        #4
        Dzięki za odp. Powiem, że cena jak i firma mi bardzo odpowiada.

        * Kayaby wychodza 630 zł. Domyślam się, że B4 są lepsze i warto dołożyć tą stówkę.

        Zorientuje się jakie są ceny u różnych sprzedawców. Czekam jeszcze na jakieś porady .

        [ Dodano: Sro 31 Mar, 10 19:56 ]
        Jeszcze mam pytanko odnośnie sprężyn. Czy springi ori od RS tylko, że kombi będą pasowały do liftbacka ?

        * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
        * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

        Komentarz

        • mecholl
          L&K
          • 2008
          • 1006

          #5
          Octavia2Limited, w wakacje zmieniałem tak samo jak kowal 2002, na bilstein b4 i też mogę je polecić, inna jazda
          Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            Zamieszczone przez Octavia2Limited
            Dzięki za odp. Powiem, że cena jak i firma mi bardzo odpowiada.

            * Kayaby wychodza 630 zł. Domyślam się, że B4 są lepsze i warto dołożyć tą stówkę.
            Jeśli trafisz KYB ( rozumiem że mówimy o Excel-G ) taniej niż B4 to możesz spokojnie brać jakościowo raczej podobne.
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • Octavia2Limited
              Rider
              • 2009
              • 322

              #7
              Bilsteiny B4 znalazłem za 600 zł. Kayaby Excel-G za 530 zł. Czekam na pozostałe propozycje.
              * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
              * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #8
                Octavia2Limited, nie wiem jakie to ma znaczenie ale Ty u siebie masz inaczej zestrojone zawieszenie jak u kolegów.., co prawda nie wiem czego oczekujesz po zawieszeniu ..sądzę że to które jest w O2 2.0tdi nie jest chyba takie złe..
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • Octavia2Limited
                  Rider
                  • 2009
                  • 322

                  #9
                  Dzisiaj otrzymałem informację od sprzedawcy amortyzatorów Bilstein, że w O2 (1Z3) 2.0TDI (BKD) występowały dwa rodzaje zawieszeń ( standardowe i sportowe ). Pierwszy raz to słyszę.

                  Proszę o potwierdzenie tego faktu . Jeżeli faktycznie tak jest to czym te zawieszenia różniły się od siebie?.
                  * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
                  * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

                  Komentarz

                  • Jac0
                    Drive
                    • 2008
                    • 73

                    #10
                    W opisie aukcji dotyczacej sprezyn jest blednie napisane, ze obnizaja o ok 20. RS przed liftem na obnizone w stosunku do innych wersji o 11mm , a po lifcie 13mm w stosunku do innych wersji.
                    pozdrawiam
                    Jacek

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #11
                      Zamieszczone przez Octavia2Limited
                      Dzisiaj otrzymałem informację od sprzedawcy amortyzatorów Bilstein, że w O2 (1Z3) 2.0TDI (BKD) występowały dwa rodzaje zawieszeń ( standardowe i sportowe ). Pierwszy raz to słyszę.

                      Proszę o potwierdzenie tego faktu . Jeżeli faktycznie tak jest to czym te zawieszenia różniły się od siebie?.
                      Nie wiem czy o to chodzi, ale są dwie średnice amortyzatorów 50mm i 55mm. Ja miałem 50mm. Zmierz u siebie suwmiarka średnice amorka z przodu i zobaczymy czy masz 50 czy 55mm...
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • piotrek_gdy
                        RS
                        • 2008
                        • 7723
                        • Volkswagen
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        #12
                        kowal 2002, to wynika z masy silnika, u mnie jest 55mm(BKD+DSG)

                        a co do typów zawieszeń- były 2 rodzaje- jak jedziesz na zbieznośc wyskakuja 2 mozliwości-zwykłe i sportowe(może chodzi o RSa?)
                        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                        Komentarz

                        • Octavia2Limited
                          Rider
                          • 2009
                          • 322

                          #13
                          Amortyzatory były sprawdzane w katalogu Bilstein, gdzie dokonuje sie prawidłowego wyboru auta głównie przez kod silnika w moim przypadku to (2.0 TDI 16 V BKD ). . Wersja RS to ( 2.0 TDI BMN, CEGA). Takze na pewno nie chodzi o RSA.

                          Również wykluczam średnice dlatego, że sprzedawca zadał dwa pytania.
                          1. Jaka srednica 50 czy 55 mm ?
                          2. jakie zawieszenie standardowe czy sportowe ?

                          No i zrobiła się nam ciekawostka

                          [ Dodano: Sob 10 Kwi, 10 16:00 ]
                          Amorki zmierzyłem i wyszło 55mm . Kolega piotrek_gdy mylił się dlatego, że ja nie posiadam DSG i po mimo tego mam taką samą średnice amorków.

                          Mam jeszcze pytanie: Czym różni się amortyzator 50 mm od 55 mm ? oprócz średnicy.
                          Może lepszym wyborem będą amorki o średnicy 50 mm pod springi RSa.
                          * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
                          * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

                          Komentarz

                          Pracuję...